Tuesday, May 31, 2011

World No Tobacco Day 2011

Poster :  Courtesy of World Heath Organization (WHO)

21 comments:

Meutia Halida Khairani said...

let's support this \(^_^)/

Kiwi Riverman's Blogesphere said...

Great pictorial post!

Jolly Princess said...

True enough, SMOKING IS UGLY! Aside of course from the fact you are burning your hard earned monies.

I-one said...

wah,sebuah posting yang perlu diapreasi

Furree Katt said...

wow. this visually appealing, and very clever.
YAY!

Furree Katt said...

this was*
hahaha i am making typos on everyone's blogs today

r10 said...

saya tidak merokok :)

Vainit said...

nice posting.. :D

colson said...

Shocking and appropriate campaign. I mean it's an appropriate campaign because it is shocking.

smp 3 lembang said...

I don't know that today is the day without tobacco thanks for the Information, Btw yes I Live and born In Pinrang Sulsel

Ferdinand said...

Aku malah baru tau klo hari ini adalah hari tanpa Tembakau sedunia... Hem... aku sendiri kebetulan sudah berhenti merokok sejak 6 tahun lalu, jadi ya gak perlu ada hari tanpa Rokok pun ya udah gak bakal ngerokok lagi haha... :) lagian hidup juga lebih sehat tanpa rokok :)

OOT: untuk kotak komentarnya aku minta maaf sebelumnya, padahal ndak aku apa2in jadi sekarang pake Link Pop-Up aja deh sampe aku ketemu masalahnya.. makasih udah di informasiin :)

Semangat n sukses slalu

Multibrand said...

@Meutia,
Yes we should support it.

@Peter/Kiwi,
I am glad that you like this post.

@JP,
Yes it is very ugly indeed.

@I-one,
Terima kasih.

@Furree Katt,
I am glad you like the anti smoking poster.

@R10,
Saya sudah berhenti merokok lebih dari 10 tahun.

@Vainit,
I am glad you like it, thanks.

@Colson,
Yes it is shocking & appropriate.

@Smp3Lembang,
I am glad that you are from Pinrang, South Sulawesi.

@Ferdinand,
Saya setuju, hidup lebih sehat tanpa rokok.

Wisata Murah said...

nah itulah kelemahan saya sob. belum bisa meninggalkan tembankau// tapi sepertinya akan aku mulai mengurangi.. thnks sharingnya

Multibrand said...

@Wisata Murah,
Yang penting ada keinginan untuk mengurangi rokok.

car picture review said...

sebenernya ada lho cara paling gampang buat berenti ngrokok

kata bapak sih gini "cara buat brenti ngrokok tuh gampang banget..JANGAN NGROKOK "

hiks..

video sma said...

perokok tuh paling nyebelin kalo pas lagi ga ada duit

tapi paling nyenengin kalo pas lagi stres berat mikirin utang

Multibrand said...

@Car Picture Review,
Anda benar itu cara yang paling tepat : JANGAN MEROKOK.

@Video SMA,
Kalau tidak merokok tubuh kita akan sehat demikian pula dompet kita.

Tutorial Blog UMY said...

kalau bisa setiap hari tanpa rokok...

Multibrand said...

@Tutorial Blog UMY,
Maunya lingkungan kita bebas dari asap rokok.

Heart said...

That's a good poster, and people must realise that it's not so far from the truth. My Grandfather passed away due to emphysema from smoking, and I know someone else who had to have their voice-box removed because of throat cancer.

It's real. Smoking really is addictive and the health effects can be painful. Thanks for spreading the awareness:)

Multibrand said...

@Heart,
Yes, let us hope that many people would stop smoking cigarettes which would damage their health and their pockets/wallets.